Tuesday, December 21, 2021

Någon som älskar att dejta

Någon som älskar att dejta



Romantik och kärlek har svikit dig i livet nyligen. Att lära sig att dejta någon med ångest kan vara en kamp, ​​och du kan upptäcka att du är den som behöver hjälpen. I det här fallet kan kommunikation återigen spela en avgörande roll när man dejtar någon med ångest. Hon ger inspiration, stöd, någon att älska att dejta, och empowerment i form av motiverande artiklar och uppsatser. Psykisk hälsa Narcissistpar – vad händer när en narcissist möter en narcissist av Sylvia Smith.





Vad är ångest?



Hur hittar vi någon att älska? I många år förbryllade denna fråga mig. jag hade ingen aning. Inga av mina relationer fungerade och jag tillbringade många singelår och undrade var någon att älska att dejta de tillgängliga männen hade gått. Så småningom, någon att älska att dejta, men jag hittade mitt svar, någon att älska att dejta.


Som relationscoach pratar jag med många människor som är förbryllade över att dejta - uppgivna, någon att älska att dejta, vilse och förvirrad. Är det du? jag vet hur det känns. Var är alla singelmän eller kvinnor? Varför svarar ingen mig på dejtingsajter? Jag hör ofta klagomålet att alla goda män eller kvinnor redan är tagna.


Jag brukade säga detsamma själv. Men jag tror att det här är en röd sill. Det var det verkligen för mig. Jag letade på fel ställen, dejtade i fel pool, letade efter fel typ av person. Och jag var livrädd att riskera mitt hjärta. Det som fungerade för mig kanske inte fungerar för dig. Vi är alla unika.


Vi kanske tror att vi är redo för kärlek. Vi kanske tror att vi är öppna för ett förhållande. Eller att vi har blockeringar som står i vägen för en sund relation. För att bli kär var jag tvungen att möta många rädslor som låg begravda djupt inuti, under mitt självsäkra, sällskapliga yttre.


Jag var rädd för att bli sårad; rädd för att känna sig instängd eller kvävd i ett förhållande; rädd för att göra fel val och att inte kunna ändra sig någon att älska att dejta sinne; rädd för att bli avvisad eller övergiven.


Så titta in i dig själv. Undersök dina rädslor. Prata om dina rädslor. Låt dem läka. Ge upp dem. Och ersätt dem med tro. Så de dejtar ambivalent, som jag gjorde. De chattar med människor online men träffar dem aldrig ansikte mot ansikte. Om detta låter bekant, försök att skriva om fördelarna med att vara i ett förhållande. Vad är det positiva?


Ta reda på fördelarna så att du kan bli entusiastisk över dejting. Sedan, någon att älska att dejta, för att övervinna eventuell ambivalens, åta dig att vidta några åtgärder varje vecka för att hitta kärleken. Du kanske också vill fundera på att värva en vän, en dejtingkompis eller en coach för att hålla dig ansvarig.


I flera år har jag letat efter att dejta någon som jag - en kopia av mig själv. Jag brukade dejta män med en liknande personlighet som min, men det gick aldrig.


Jag behövde någon som uppvägde mina ytterligheter av personlighet. Jag behövde någon som var lugn och stadig, snarare än orolig och upp och ner som jag. Som övertänkare brukade jag tänka mig in i relationer och analysera mig ut ur dem igen.


Jag brukade storleksanpassa folk och försöka ta reda på om de skulle komma överens med mina vänner eller om deras karriär var kompatibel med min. Men överanalys leder till förlamning. Jag hittade fel på alla. Det var först när jag började uppmärksamma mina känslor som jag kunde bli kär.


Känner jag mig tillfreds? Känner jag mig hemma? Känner jag mig lugn? Känner jag mig trygg? Och lita sedan på dina känslor. Och kom ihåg att du har dina svar. Det gör du verkligen. Djupt inuti. Så få någon att älska att dejta känna sig själv.


Bli vän med dina känslor. Anslut till din sanning. Be Gud vägleda dig. Och lita på dig själv. Katherine är en författare, någon att älska att dejta, dejting- och relationscoach, mentor i medelåldern och motiverande talare.


Hennes bok, How to Fall in Love - A Step Journey to the Heart har hjälpt singelkvinnor och män över hela världen att förstå sina blockeringar för relationer, ändra sina mönster och dejta med mod, tydlighet och självförtroende. Genom coachning, onlinekurser, workshops och retreater stödjer Katherine människor att skapa sunda relationer med sig själva och med andra och att skapa liv de verkligen älskar.


Hon skriver också för nationella medier om ämnen som kärlek och dejting, välbefinnande och personlig utveckling. Du kan ta reda på mer om Katherines arbete på www. com och du kan läsa hennes blogg på www. Christian Connection är en prisbelönt kristen dejtingsajt i Storbritannien, Irland, Australien, Nya Zeeland, Singapore, USA och Kanada.


Sedan lanseringen i Storbritannien har tusentals kristna hittat vänskap, kärlek och äktenskap genom sajten. Vill du skriva för oss? Om du vill skriva en artikel för den här bloggen, ta reda på hur. 18 jun Hur man hittar någon att älska Skrivet av Katherine Baldwin. Om Katherine Baldwin Katherine är en författare, dejting- och relationscoach, mentor i medelåldern och motiverande talare.


Få bloggartiklar varje vecka direkt till din e-postinkorg Bli först med att läsa nya artiklar varje fredag. Ingen spam. Avsluta prenumerationen när som helst. Om denna blogg. Läs fler artiklar om Tweets av ChConnect.





gratis dejtingsajt texas



I flera år har jag letat efter att dejta någon som jag - en kopia av mig själv. Jag brukade dejta män med en liknande personlighet som min, men det gick aldrig. Jag behövde någon som uppvägde mina ytterligheter av personlighet. Jag behövde någon som var lugn och stadig, snarare än orolig och upp och ner som jag.


Som övertänkare brukade jag tänka mig in i relationer och analysera mig ut ur dem igen. Jag brukade storleksanpassa folk och försöka ta reda på om de skulle komma överens med mina vänner eller om deras karriär var kompatibel med min. Men överanalys leder till förlamning. Jag hittade fel på alla. Det var först när jag började uppmärksamma mina känslor som jag kunde bli kär. Känner jag mig tillfreds? Känner jag mig hemma? Känner jag mig lugn? Känner jag mig trygg? Och lita sedan på dina känslor.


Och kom ihåg att du har dina svar. Det gör du verkligen. Djupt inuti. Så lär känna dig själv. Bli vän med dina känslor. Anslut till din sanning. Be Gud vägleda dig. Och lita på dig själv. Katherine är en författare, dejting- och relationscoach, mentor i medelåldern och motiverande talare. Hennes bok, How to Fall in Love - A Step Journey to the Heart , har hjälpt singelkvinnor och män över hela världen att förstå sina blockeringar för relationer, ändra sina mönster och dejta med mod, tydlighet och självförtroende.


Genom coachning, onlinekurser, workshops och retreater stödjer Katherine människor att skapa sunda relationer med sig själva och med andra och att skapa liv de verkligen älskar. Vi blir arga på personen, men vi blir också arga på oss själva för att vi inte såg det komma.


Vissa människor är rädda för att sugas in i ett förhållande och bli sårade. De väljer att förbli oberoende som en lösning på detta problem, vilket innebär att inte vara i långvariga relationer, eller ha distans- eller deltidsrelationer. Människor i bra relationer har lätt för att prata om de små sakerna irritationer och irritationer och de stora … [Läs mer Hur kommer det sig att man kan leva med någon men knappt prata med varandra?


Det … [Läs mer Friska relationer är bra. Du hittar någon som delar din framgång, som vill ha den åt dig och gör allt de kan för att stödja dig i att uppnå dina mål.


Det visar sig; detta är inte alltid fallet. Det är särskilt sant om din ögonsten verkar ha personliga problem som du kan behöva hjälpa dem med. Dessutom har informationsåldern vi befinner oss i lett till att människor har blivit mer självmedvetna om sina personligheter, såväl som sina psykiska problem. Dejtingscenen har utan tvekan förändrats drastiskt under åren.


Från den bättre tillgängligheten, enkla kommunikationen och olika sätt att lära känna en person, har det nästan blivit för lätt att hitta en dejt. Dock inte så snabbt. Detta är särskilt fallet när man dejtar någon med ångestsyndrom. I den moderna världen har mental hälsa blivit en viktig faktor i alla aspekter av livet.


Så när det gäller att vara i ett förhållande med någon som har ångest, måste vi ta på oss att ge våra partners den kärlek och det stöd de behöver. Kom ihåg att dejting med ångest och andra psykiska störningar på bilden inte är ett bakslag utan en möjlighet till tillväxt och lärande. I och för sig anses ångest vara ett normalt svar på stress, rädsla, oro och spänning.


Detta kan till och med komma i form av att negativa tankar, bekymmer och anfall av övertänkande överlämnas. Men American Psychological Association definierar det som en störning som uppstår under längre perioder och involverar kroppsliga förändringar som högre blodtryck, desorientering, svett och skakningar och en underliggande panik. Utöver det anger en artikel från Very Well Mind också hur ångest ofta är det primära symtomet på en panikångest, som i vissa fall kan vara särskilt försvagande.


tecken på ett sådant tillstånd måste du först bestämma dig för om detta är en utmaning du kan anta. Vi är alla medvetna om hur olika våra sinnen fungerar från varandra. Men när du dejtar någon med ångest, förstår du bättre att en hjärna som hanterar psykiska problem skiljer sig från en neurotypisk hjärna. Även om denna psykologiska terräng kan vara utmanande att navigera, med rätt kunskap och vilja att förstå någon med ångest, kan du hitta dig själv en partner som du kan tillbringa resten av ditt liv med.


Ett av de bästa sätten att närma sig ett scenario när man dejtar någon med en ångestsyndrom är att öppna sig för kommunikation. Enligt Sun Behavioral Houston liknar det att vara i ett förhållande med någon som har ångest ganska mycket som andra relationer när man bygger grunden. I det här fallet betyder det att ni behöver kommunicera och stötta varandra för att trivas. Vi bör också notera att kommunikation kan vara svårt när din partner har ångest men att anstränga sig för att förstå varandra lönar sig i slutändan.


Enligt den licensierade terapeuten Bree Jenkins i en Cosmopolitan-artikel är det bästa sättet att underlätta interaktioner att ta bort det som överväldigar personen med ångest. Så när det kommer till ångeststörningar och relationer, ta itu med takt, vänlighet och mildhet. Även om detta kan tyckas vara ett bra sätt att förstärka din anslutning, är detta inte ett hälsosamt sätt att vara i en relation med någon som har ångest.


I denna NY Times-artikel nämndes det hur du också behöver behålla din självkänsla för att vara en bra partner och vän, och att engagera dig för att vara deras terapeut kan helt spåra ur processen.


Att lära sig att dejta någon med ångest kan vara en kamp, ​​och du kan upptäcka att du är den som behöver hjälpen. Så om du vill främja ett hälsosamt förhållande är det bäst att göra medvetenhet om tillståndet till ett mål. När allt kommer omkring, enligt Sun Behavioral Houston, kan fördomar och förutfattade meningar påverka ditt förhållande negativt. Därför säger experter att dejta någon med ångestsyndrom alltid kräver viljan att kompromissa, förstå och empati.


När allt kommer omkring härrör ångesten från en rädsla för det okända, och en rutin kan avsevärt minska oförutsägbarheten. För att lära dig mer om kraften i rutiner, titta på den här videon:. Naturligtvis kan vissa strategier och tekniker hjälpa till att hantera det.

No comments:

Post a Comment